1. Zapojte svoji představivost

Předtím, než začnete programovat nebo improvizovat vlastní melodie a akordy, zkuste si v hlavě jejich budoucí tvar představit. Vyzkoušejte i váš chytrý telefon a melodii nebo rytmus si na něj nahrajte. Rytmus můžete tvořit pusou podobně jako to dělají beatboxeři. A mimochodem, nahrávat na telefon můžete i do stop – nejznámější DAW (Logic Pro, FL Studio apod.) mají své mobilní verze. 

2. Postupujte systematicky

Najděte si svůj způsob, jak systematicky pracovat na novém projektu. Co uděláte jako první a která fáze tvorby bude následovat. Některý producent nebo producentka začínají nejraději beatem, jiní zase berou do ruky kytaru a tvoří nejdříve text společně s melodií a akordy. Není důležité čím začínáte – důležité je objevit své nejsilnější stránky a způsob práce, který vás motivuje k dalším krokům.

3. Analýza cizí hudby nebo žánru

Máte pocit, že se poněkud opakujete? Nejlepším lékem na tuto produkční krizi bývá analýza skladeb, které se vám líbí, nebo i analýza žánru a jeho trendů. Stojí za to podívat se také do historie, budete překvapeni, kolik nápadů zde objevíte. Analytickým přístupem k poslechu hudby odhalíte i směr, kam byste se mohli vydat a jak své nové nápady realizovat.

4. Experimentujte

V hudbě by měl být vždy čas na experimentování, kdy nevíme dopředu, jaký bude výsledek, nemáme ani představu, co chceme vytvořit a jen si tak hrajeme a zkoušíme. Hravost a odvaha zkoušet nové věci a postupy by se neměla z hudby nikdy vytratit. 

5. Improvizace

Improvizaci máme až na posledním místě, přitom by měla být úplně na začátku. Improvizace na hudební nástroj patřila vždy v hudbě mezi základní skladební principy. Beethoven, Queen, Chick Corea a spousta dalších byli geniálními improvizátory a dokázali vymýšlet melodie, rytmy a harmonie přímo na pódiu. Producenti elektronické hudby často toto umění nerozvíjejí a někteří je dokonce nepovažují za důležité. Opak je pravdou a dnešní doba navíc nabízí nejrůznější možnosti, jak se živě zapojit do tvůrčího procesu. Push, Akai, klávesové kontrolery a chord triggery, arpeggiatory – to vše nám může s improvizací pomoci. Zkuste to, protože je to především neuvěřitelná zábava!