Někdy se stane, a není to příliš často, že se na trhu objeví technologická novinka, která nastaví nová pravidla hry. Apple nedávno otevřel možnost přehrávání prostorové hudby na své platformě Apple Music. Dolby Atmos, tak se tento formát jmenuje, má nyní vlastní playlisty na Apple Music, propagaci přímo od Applu a rostoucí počet fanoušků kvalitního prostorového poslechu.

Tím se otevírá zcela nový ještě neobsazený prostor pro hudební producenty. Konkurence v klasickém stereo formátu je v současné chvíli velmi vysoká a jen tak se to nezmění. Spotify se chlubí počtem 60 tisíc nových skladeb denně a na Apple Music to bude obdobné. 

U skladeb v Dolby Atmos je situace zcela opačná – je jich velmi málo. Nově vytvořené písně i u zavedených umělců jsou v 98 procentech v klasickém stereo formátu. V mnoha žánrech se s Dolby Atmos ještě vůbec nezačalo.

Proč tedy tuto situaci nevyužít? Je jasné, že postupně na prostorový zvuk přejdou i ostatní platformy. Apple Music díky kvalitnímu streamingu (Lossless audio a Dolby Atmos) za rok 2021 zvojnásobil počet předplatitelů a brzy začne představovat vážnou konkurenci Spotify, který svým předplatitelům nabízí zatím jen AAC 256. 

Díky Dolby Atmos tak bez propagace můžete získat nové fanoušky, umístění na atraktivních playlistech přímo od Applu a ocitnete se prakticky bez jakékoliv nákladné propagace ve společnosti zvučných jmen. Billie Eilish, Lorde, The Beatles, Dua Lipa atd. – ti všichni již začali postupně převádět svá alba na nový prostorový formát. 

K tomu, abyste se dneska ocitli po boku hvězd, stačí v podstatě málo – mít skvělou hudbu a místo do propagace investovat do mixu a masteru v Dolby Atmos.